Zet je bedrijf op de kaart met professionele visitekaartjes

Laatst bijgewerkt: 5 april 2022

De visitekaartjes van je bedrijf zorgen voor een goede indruk bij potentiële klanten of cliënten als ze de juiste boodschap uitstralen. Maar hoe ontwerp je een visitekaartje waarmee je een goede indruk achterlaat, bij de huisstijl past en praktisch is? Bij FLYERALARM kun je visitekaartjes drukken die volledig aan jouw verwachtingen voldoen. Hoe je jouw verwachtingen op de beste manier naar een visitekaartje vertaald ontdek je in dit artikel

Wat kun je lezen in dit artikel?

    Visitekaartjes drukken in jouw huisstijl 

    Visitekaartjes drukken is iets wat bij het bedrijf moet passen. Als potentiële klanten of cliënten het visitekaartje ontvangen, dan moet dit herkenning creëren op het moment dat ze de website bezoeken. Door het visitekaartje te ontwerpen met de kleuren van de huisstijl zorg je er al snel voor dat het vertrouwen in jouw bedrijf groeit, zonder hier extra werk voor te verzetten. Met het ontwerp van de visitekaartjes kun je alle kanten op. Zorg er in elk geval voor dat de voorkant van het visitekaartje jouw bedrijf goed naar voren brengt, en de achterkant bedrukt wordt met contactinformatie. 

    Of je voor een simpele voorkant kiest of juist aan de slag gaat ingewikkelde ontwerpen is aan jou. De mogelijkheden zijn eindeloos, maar je doet er goed aan om de volgende punten op zijn minst te verwerken in het design van het visitekaartje: 

    • het logo van je bedrijf; 
    • contactgegevens: naam, adres, telefoonnummer en e-mail;
    • het adres naar je website; 
    • de social media kanalen van je bedrijf. 

    Verwerk een QR code in het visitekaartje

    De meeste bedrijven hebben niet alleen een website, maar ook verschillende zakelijke social media kanalen. Om potentiële klanten en cliënten in één keer door te verwijzen naar al deze kanalen is het mogelijk om een link tree te maken. Hier bestaan software programma’s voor die het eenvoudig maken om meerdere links in één link te verwerken. Deze link kun je weer converteren naar een QR code die je op de visitekaartjes kunt laten drukken. Zo verwijs je mensen in één handeling door naar alle kanalen die jij als bedrijfseigenaar belangrijk vind. 

    Enkele of gevouwen visitekaartjes? 

    De enkele visitekaartjes kom je vaak tegen in de zakelijke wereld. Bijna iedereen kiest voor een enkelvoudig visitekaartje en daarom kan het soms een goed idee zijn om van de trend af te wijken. Door voor gevouwen visitekaartjes te kiezen dwing je mensen om actief bezig te zijn met het kaartje om informatie in te winnen. Dit zorgt er in de meeste gevallen voor dat mensen jouw bedrijf en gegevens sneller onthouden. In plaats van een snelle blik op het visitekaartje creëer je aandacht en een leuke bijkomstigheid is interactie. Gevouwen kaartjes verrassen en de kans is groot dat mensen er iets over zeggen op het moment dat je het kaartje geeft. 

    Verras je doelgroep met luxe materialen

    Visitekaartjes kunnen uit verschillende materialen bestaan. Is jouw bedrijf volop bezig met verduurzaming en milieubewuste keuzes? Kies dan voor milieuvriendelijk papier. Ben jij de eigenaar van een parfum merk, dan zijn geurende visitekaartjes de perfecte manier om jouw product op een laagdrempelige manier te introduceren. Er zijn ook materialen die stevig genoeg zijn om weersomstandigheden en vet- en olievlekken. Denk bijvoorbeeld aan visitekaartjes van PVC of polyprop. Deze visitekaartjes kom je vaak tegen in de bouw, outdoor sales en andere branches waarin mensen veel buiten werken. 

    Kies je voor het standaard formaat, of juist niet? 

    Door voor een uniek formaat te kiezen kun je jezelf onderscheiden van de concurrent. Alhoewel de standaard maat goed in je zak past, kan een iets groter of kleiner kaartje ervoor zorgen dat je een sterkere indruk maakt op je doelgroep. Alles wat afwijkend is maakt een verfrissende indruk. Denk daarom ook goed na over welk formaat je kiest. Als je voor een klein kaartje kiest dan wordt je licht beperkt in de designmogelijkheden. De letters op het kaartje moeten namelijk wel goed leesbaar blijven. Het is in elk geval mogelijk om de kaartjes te voorzien van een afbeelding en de essentiële informatie die jij met je doelgroep wilt delen. 

    Houd je nieuwe visitekaartjes mooi 

    Door je visitekaartjes netjes te bewaren in kaarthouder voorkom je scheuren en gebogen hoekjes. Hoe netter de kaartjes eruit zien op het moment dat je ze aan iemand geeft, hoe beter de eerste indruk is die jij achterlaat bij een potentiële klant of cliënt. Heb je een kantoor waar je regelmatig kennismakingsgesprekken voert? Dan is het ook slim om een display met visitekaartjes in het kantoor neer te zetten. Zo geef je bestaande klanten de kans om jou aan te bevelen bij mensen die zij kennen met jouw visitekaartje. 

    Veelgestelde vragen

    Is het slim om papieren visitekaartjes te bestellen?

    Ja, de mogelijkheden om online kanalen met papieren visitekaartjes te combineren maakt de brug tussen offline en online een stuk korter. Hiernaast zorgen fysieke kaartjes voor een sterkere vertrouwensband met jouw doelgroep. Mensen krijgen namelijk sneller de indruk dat jij moeite en aandacht hebt besteed aan de manier waarop je jouw bedrijf wilt presenteren. Het is voor nieuwe klanten en relaties bovendien eenvoudiger om een visitekaartje erbij te kunnen pakken in plaats van lang na te denken over jouw bedrijfsnaam of website. 

    Hoe kan ik een visitekaartje ontwerpen?

    FLYERALARM biedt de mogelijkheid om het visitekaartje helemaal zelf te ontwerpen. Speel met verschillende afbeeldingen, tekst en lettertypes, lay-out en kleuren om een mooi kaartje in elkaar te knutselen. Het is ook mogelijk om gebruik te maken van templates. Dit zijn vooraf ontworpen visitekaartjes die je snel en eenvoudig kunt aanpassen naar jouw huisstijl. Zo wordt het zelf ontwerpen van visitekaartjes nóg eenvoudiger! 

    Kan ik visitekaartjes bestellen voor een klein bedrijf?

    Ja, dit is goed mogelijk! De visitekaartjes in standaard materialen zijn per 50 stuks beschikbaar. Het perfecte aantal visitekaartjes voor bedrijven die net beginnen met het bouwen van een merkidentiteit of een netwerk. 

    Advertentie