Dit zijn de voordelen van het uitbesteden van jouw marketing 

Laatst bijgewerkt: 11 december 2023

Online marketing is vandaag de dag onmisbaar voor iedere onderneming, in welke sector je ook zit. Het is de beste manier om nieuwe klanten naar je toe te trekken, maar het is ook belangrijk voor de zichtbaarheid en herkenbaarheid van je bedrijf en het behoud van bestaande klanten. En dan hebben we het natuurlijk niet over af en toe een keer iets op LinkedIn plaatsen, want daar kom je vandaag de dag niet ver meer mee. Heb jij een eigen bedrijf maar heb je zelf weinig verstand van marketing of heb je gewoonweg geen tijd meer over om zelf je marketing te doen? In dit artikelen vertellen we je wat de voordelen zijn van het uitbesteden van de marketing!

Wat kun je lezen in dit artikel?

    Het scheelt een hoop tijd 

    Het grootste voordeel van het uitbesteden van de marketing is voor de meeste ondernemers dat je zelf meer tijd overhoudt voor andere dingen. Zeker als je kiest voor een full service marketingbureau. Zo’n bureau kan je namelijk vooruit helpen in alle aspecten van de marketing voor jouw bedrijf, zowel online als offline. Zo kun jij je met een gerust hart weer volledig op je eigen kerntaken richten, want de marketing is in goede handen. Daar komt nog bij dat ervaren marketeers waarschijnlijk veel minder tijd kwijt zijn met de marketing werkzaamheden, aangezien het hun expertise is. Dat maakt het dubbel zo efficiënt. 

    Expertise en kennis

    Als je een effectieve online campagne op wil zetten, is hier een hoop specifieke kennis voor nodig. Tenminste, als je het echt goed wil doen. Je hebt bijvoorbeeld kennis nodig van SEO, social media, content marketing en natuurlijk online adverteren. Wil je ook graag een helemaal nieuwe huisstijl en uitstraling laten maken voor je bedrijf? Dan kun je eens aankloppen bij een brandingbureau. Een brandingbureau helpt je niet alleen met een logo en huisstijl, maar ook met een hele nieuwe identiteit voor jouw bedrijf of merk!  

    Marketing tools 

    Een marketingbureau of freelance marketing expert gebruikt in de meeste gevallen bepaalde tools voor de marketing die een hoop werk schelen en je ook meer inzicht geven in de resultaten. Denk bijvoorbeeld aan tools voor het analyseren van posts, maar ook voor het inplannen ervan, zodat je niet alles handmatig hoeft te plaatsen. 

    Veelgestelde vragen

    Wat kost het uitbesteden van social media?
    Dit hangt natuurlijk af van met wie je in zee gaat. Een marketingbureau werkt vaak met bepaalde pakketten waar je uit kunt kiezen. De gemiddelde prijs hiervan ligt rond de 225 euro per maand. Met een freelancer kun je zelf een uurtarief of vast bedrag per maand afspreken.

    Waarom je social media uitbesteden?
    Social media goed inzetten kost meer tijd dan je denkt. Door het uit te besteden weet je zeker dat er consistent gepost wordt en dat de posts er goed en professioneel uitzien. Daarnaast zit er altijd een goede strategie achter!

    Hoeveel kost een marketingbureau per maand?
    Dit ligt eraan wat je allemaal laat doen door een marketingbureau. De pakketprijzen van bureaus liggen vandaag de dag tussen de 300 en 2500 euro per maand, afhankelijk van de werkzaamheden en het aantal uren per maand.

    Advertentie