Laatst bijgewerkt: 12 februari 2023
Ben jij net begonnen met een bedrijf of wordt het gewoon tijd om wat meer aan promotie te doen binnen jouw organisatie? Er zijn veel manieren waarop je jouw bedrijf meer onder de aandacht kunt brengen van potentiële klanten en geïnteresseerden. Zoveel dat het lastig wordt om er één te kiezen. Gelukkig hoef je er ook niet altijd één te kiezen, aangezien je meerdere manieren ook kunt combineren tot een campagne. In dit artikel geven we je 5 leuke manieren mee om je bedrijf te promoten!
Een manier die bedrijven veel gebruiken om hun naam meer onder de aandacht te brengen, is tassen bedrukken met hun logo of bedrijfsnaam. Op die manier wordt dat logo of die naam door veel mensen gezien, als ontvangers van de tassen deze veel in het openbaar gebruiken. Het kan een leuk relatiegeschenk zijn, maar als je er hippe tassen van maakt die mensen graag willen hebben, kun je ze ook gewoon verkopen als een soort merchandise. Denk bijvoorbeeld aan linnen tassen, die zijn momenteel heel erg in. Niet alleen omdat ze super handig zijn, maar ook omdat ze duurzaam zijn en beter voor het milieu.
Het idee is een beetje hetzelfde als bij het tassen bedrukken, maar dan met kleine accessoires die mensen veel gebruiken. Wie vindt het nu niet handig om altijd een pen bij zich te hebben? Pennen worden al jarenlang als relatiegeschenk of als weggevertje gebruikt, bijvoorbeeld op beurzen of andere evenementen. Ga maar eens na hoeveel kleine gadgets jij hebt verzameld na een dag op een zakelijke beurs. Neem een kijkje op Promofit voor leuke ideeen.
Wil jij met jouw bedrijf graag wat meer jonge mensen aantrekken? Dan is het zeer verstandig om social media hiervoor in te zetten. Verzin een leuke campagne en zet deze in op meerdere social media kanalen, zoals Facebook, Instagram of TikTok. Vooral TikTok is vandaag de dag erg belangrijk als je een jongere doelgroep wil bereiken. Facebook is voor jongeren niet zo interessant meer, Instagram nog wel, maar vooral voor mooi beeldmateriaal.
Een andere manier om je bedrijf te promoten, is door het weggeven van leuke geschenken aan werknemers. Als dit producten zijn die ze ook buiten werk om gebruiken, kun je hier veel mensen mee bereiken. Denk bijvoorbeeld aan een Dopper of andere soort drinkfles met jouw logo erop. Als jouw werknemers deze mee naar de sportschool nemen, komt je bedrijf meteen mooi onder de aandacht!
Draait jouw bedrijf vooral om het verkopen van bepaalde producten aan consumenten? Dan is het altijd een goed idee om regelmatig een winactie op te zetten. Op die manier kunnen mensen gratis kennismaken met jouw product en krijg je veel nieuwe volgers op je social media kanalen.
Uit onderzoek blijkt dat kleine accessoires zoals USB sticks en pennen het nog steeds het beste doen als relatiegeschenk.
Dit is vaak afhankelijk van hoeveel tassen je bestelt. De levertijd ligt gemiddeld tussen de 2 tot 7 werkdagen. Houd hier dus rekening mee.
– Social media campagnes
– Winacties
– Relatiegeschenken
– Deelname aan beurzen
– Webinars of online masterclasses
– Aanbiedingen