De beste oefeningen met dumbbells voor je onderborst 

Laatst bijgewerkt: 13 januari 2023

Zoals we allemaal weten, is een goed gevormde borst een van de belangrijkste eigenschappen van een goede lichaamsbouw. De onderborst is een van de moeilijkere gebieden om te trainen vanwege het gebrek aan beschikbare variaties en het beperkte bewegingsbereik. Daarom is het zo belangrijk om deze beste halteroefeningen voor de onderborst in je routine op te nemen. Mensen die hun onderste borstspieren willen ontwikkelen, kunnen een reeks oefeningen proberen die de borstspieren versterken. Dumbbells kopen is voor de volgende workouts voor je onderborst wel nodig! 

Wat kun je lezen in dit artikel?

    Decline Dumbbell Fly 

    De achterwaartse dumbbell-borstvlieg is een variatie op de haltervlieg die wordt gebruikt om de spieren van de borst te richten. Met name de achterwaartse halter-borstvlieg richt zich op de onderborst vanwege de gebruikte neerwaartse hoek. Hieronder lees je hoe je deze oefening uitvoert.

    1. Pak een halter in elke hand en ga op je rug liggen op een aflopende bank. Haak uw voeten in het voetkussen of de roller.
    2. Strek de dumbbells uit boven je borst. Draai de handpalmen naar elkaar toe en de halters recht boven je bovenborst.
    3. Laat je armen langzaam langs je lichaam zakken tot je polsen ongeveer op schouderhoogte of iets erboven komen.
    4. Breng je armen terug naar de middellijn van je lichaam, waarbij je je concentreert op het gebruik van je onderste borstspieren om ze weer naar elkaar toe te trekken.

    Dumbbell Decline Twist Fly

    De achterwaartse halterdraaivlieg is een kleine variatie op de neerwaartse haltervlieg. De beweging richt zich op de spieren van de borst, met de nadruk op de onderste borstspieren. Het richt zich ook indirect op de spieren van de schouder en triceps. De licht toegevoegde draai van de achterwaartse halterdraaivlieg werkt de onderste borstspieren effectiever. Hieronder staat het stappenplan voor de dumbbell decline twist fly:

    1. Pak een halter in elke hand in elke hand met een neutrale greep en ga op een neerwaartse bank liggen.
    2. Houd de gewichten boven je op schouderhoogte. Trek je schouderbladen iets terug, ontgrendel je ellebogen en laat de halters langzaam zijwaarts zakken terwijl je de hoek bij je elleboog behoudt.
    3. Zodra de dumbbells borsthoogte bereiken, keer je de beweging om door je borstspieren samen te knijpen. Terwijl de dumbbells terugkeren naar de startpositie, draai je de handvatten zodat de onderkant van de dumbbells elkaar bijna raken.
    4. Zonder de halters elkaar te laten raken, start je de volgende herhaling door de hendels terug te draaien naar een neutrale positie en ga je door totdat de set is voltooid. 

    Decline Dumbbell Press

    Decline Dumbbell Press is een uitstekende oefening om de onderste borstspieren op te bouwen. Deze dumbbell press wordt gedaan op een bankje met een paar zware dumbbells en de volgende stappen:

    1. Pak een halter in elke hand en ga op een aflopende bank liggen.
    2. Houd de gewichten boven je op schouderhoogte.
    3. Verleng nu de gewichten naar de top boven je hoofd en voel een goede samentrekking van de borstspieren.
    4. Laat de dumbbells zakken naar de startpositie en voel een goede rek in je borstspieren.

    Advertentie