Laatst bijgewerkt: 11 september 2023
Het beheren van een winkel is heden ten dage een stuk makkelijker dan het vroeger was. De tijd van handmatige kassa’s en papieren registratieboeken ligt gelukkig ver achter ons. Zelfs de meest nostalgische ondernemers zullen het er toch over eens zijn dat de moderne technologie voor een enorme verbetering heeft gezorgd. De manier waarop winkels hun kassa’s beheren en werktijden registreren is door de jaren heen volledig getransformeerd. In dit artikel vertellen we je meer over de tools die tegenwoordig beschikbaar zijn voor het beheren van kassasystemen en registratie van uren. Hoe vergemakkelijken deze systemen de zaken in vergelijking met het verleden en hoe maak je een naadloze koppeling tussen je kassasysteem en je urenregistratie?
Het lijkt niet eens zo lang geleden, maar het is toch alweer een tijdje terug. De tijd van eenvoudige kassa’s met mechanische knoppen en papierrollen voor bonnetjes. Elke transactie werd toen nog handmatig ingevoerd, wat de kans op fouten groter maakte en ervoor zorgde dat het een stuk langer duurde om iets af te rekenen. Winkelpersoneel moest vroeger bovendien hun werktijden handmatig noteren in papieren registratieboeken. Deze vorm van urenregistratie leidde vaak ook weer tot problemen. Denk aan het verlies van gegevens, onleesbare handschriften en een moeilijke berekening van salarissen.
Vergelijk de moderne kassasystemen met die van vroeger en ze zijn een verademing in vergelijking met hun voorouders. Hier zijn enkele manieren waarop ze het leven van winkeliers en hun personeel gemakkelijker maken:
Niet alleen kassasystemen zijn sterk verbeterd. Ook op het gebeid van de registratie van gewerkte uren werkt alles tegenwoordig een stuk eenvoudiger:
Een naadloze koppeling kassasysteem en registratie van uren verhoogt de efficiëntie in je winkel. Door kassatransacties te koppelen aan de registratie, kan je real-time de arbeidskosten bijhouden. Iemand logt in op een van de kassa’s en meteen wordt dit realtime bijgehouden. Dit levert niet alleen tijdwinst op, maar verkleint ook het risico op fouten. Je hebt dan ook automatisch inzicht in welke medewerkers op welke momenten in de winkel aanwezig zijn. Dit is handig bij het plannen van shifts en het verminderen van overbodige arbeidskosten.