Dit is waarom gepersonaliseerde klantenpassen een must zijn

Laatst bijgewerkt: 18 december 2023

Als bedrijf weet je als geen ander hoe belangrijk het is om klanten aan je te binden. Je hebt er namelijk niets aan dat je per klant een hoop geld uitgeeft om ze binnen te halen en vervolgens een herhaal aankoopt te lang op zich laat wachten of zelfs volledig uitblijft. Om ervoor te zorgen dat jij als bedrijf in contact blijft met je klanten, is een gepersonaliseerde klantenpas een absolute must. In een land waarin we dol zijn op kortingsacties en gratis spullen, is dit dus de perfecte manier om klanten te voorzien van een volledig persoonlijk aanbod, waardoor ze sneller geneigd zullen zijn om terug te keren en over te gaan tot het doen van een nieuwe aankoop. De eerste kosten die je dan hebt gehad om deze klant binnen te halen, kunnen dan ineens worden uitgestreken over veel meer orders, waardoor de welbekende CLV (customer lifetime value), zoals deze in het Engels wordt genoemd, steeds hoger wordt. Omdat niet ieder bedrijf deze mogelijkheid tot extra omzet en ook verhoogde klantenbinding inzet, hebben we een aantal redenen voor je op een rijtje gezet om je te overtuigen.

Wat kun je lezen in dit artikel?

    Klantenbinding

    Er is niets zo belangrijk als klanten aan je te binden. Op het moment dat ze namelijk een keer voor een ander kiezen, is het veel lastiger om ze terug te halen en daarmee ook een stuk duurder. Investeer daarom direct in je klanten, ook wanneer ze bijvoorbeeld in eerste instantie nog niet zoveel geld bij je hebben uitgegeven. Zo zijn er namelijk ook klanten die eerst de kat uit de boom kijken en daarna misschien pas overgaat tot een wat grotere aankoop. Door gebruik te maken van gepersonaliseerde klantenpassen, kun je als bedrijf een sterke band opbouwen met je klanten. Hoe werkt dat? Nou, door persoonlijke informatie op te nemen in de pas, zoals de naam van de klant, hun aankoopgeschiedenis en zelfs hun persoonlijke voorkeuren, geef je klanten het gevoel dat ze speciaal zijn en dat je om hen geeft. Deze passen kun je laten maken bij Dutch Card Printing en zij kunnen je zelfs helpen bij het opzetten van een loyaliteitssysteem.

    Persoonlijk gerichte reclame

    Op het moment dat je klanten laat sparen voor een bepaalde korting, is dit natuurlijk de perfecte manier om ze op een persoonlijke manier te benaderen. Hoe gaaf is het om bijvoorbeeld twee keer per jaar Cardmailings te doen, waarbij je een bepaald bedrag aan tegoed geeft, op basis van het bestede bedrag door de klant bij jouw winkel of bedrijf? Wat je daarmee ziet, is dat je natuurlijk een stuk meer omzet binnenhaalt, aangezien de gemiddelde klant altijd meer zal kopen dan hij of zij aan te goed heeft. Stel dat je voor 60 euro bij een schoenenwinkel aan tegoed hebt, dan is de kans groot dat je minimaal het dubbele uitgeeft.

    Je beschikt over waardevolle data

    Het bezitten en vooral ook analyseren en inzetten van data is vandaag de dag ontzettend belangrijk. Door de data van je klanten te analyseren en zo te kijken wat het koopgedrag is, is het aan jou om te kijken of er trends te ontdekken zijn, waar je vervolgens op in kunt spelen. Het voordeel van klantenkaarten is dat dit redelijk laagdrempelig is. Je hoeft dus niet direct enorme aantallen af te nemen, maar kunt rustig beginnen met een paar honderd stuk. Naarmate je groeit, kun je bijvoorbeeld veel meer bestellen. Kies je voor DCP, dan kun je in principe volledig worden ontzorgd, iets wat we aan de Recensie DCP door sterkado wel kunnen stellen. Op de piek leverde DCP maar liefst 100.000 giftscards voor Sterkado, enorme aantallen dus!

    Advertentie