Laatst bijgewerkt: 28 september 2023
Pas je al veel online marketing toe voor jouw bedrijf en twijfel je of het nuttig zou zijn om ook gebruik te maken van offline reclame, bijvoorbeeld in de vorm van buitenreclame? Mensen denken vaak dat offline reclame achterhaald is, met name als het over een reclamebord of flyer gaat. Toch is dat alles behalve waar. Online reclame maken is erg belangrijk in deze tijd, maar het is ook erg effectief om die online marketing aan te vullen met offline reclame. In dit artikel zetten we een aantal voordelen van buitenreclame voor je op een rij!
Buitenreclame voor je bedrijf zorgt ervoor dat je een groter bereik krijgt dan wanneer je alleen reclame maakt op het internet. Zeker als het reclamebord op een strategische plek staat waar dagelijks veel mensen langskomen, zul je merken dat dit erg effectief is op den duur. Zelfs als mensen het bord niet bewust zien, zal het logo van je bedrijf ze hoogstwaarschijnlijk onbewust bijblijven als dit er groot genoeg op staat. Daardoor zullen ze het gevoel hebben dat jouw bedrijf ze bekend voorkomt als ze dit een keer tegenkomen. Naast een reclamebord zijn er meer manieren om met offline reclame te zorgen voor een groter bereik. Denk bijvoorbeeld aan op een beurs staan, flyers uitdelen of pennen of andere cadeaus uitdelen met jouw logo of slogan erop. Het voordeel van offline reclame uitingen is dat ze ook mensen bereiken die minder gebruik maken van het internet. Dit is dus zeker interessant als je een wat oudere of meer traditionele doelgroep wil benaderen.
Een reclamebord dat de juiste doelgroep aanspreekt kan in veel gevallen een goede, blijvende indruk achterlaten bij mensen die hem zien. Zeker als je ervoor zorgt dat je een bord laat maken in jouw huisstijl, die je zowel online als offline kunt gebruiken. Als jij jouw offline reclame uitingen, zoals reclameborden, online door kunt trekken of andersom, zul je merken dat campagnes veel effectiever zijn. Door online en offline op dezelfde manier en met dezelfde middelen te werk te gaan, creëer je nog meer zichtbaarheid en herkenbaarheid voor je bedrijf.
Er zijn vandaag de dag allerlei manieren om advertenties te blokkeren op het internet, zogenoemde Adblockers. Een reclamebord kun je natuurlijk niet blokkeren, dus de kans dat mensen het bord zien is in veel gevallen groter dan de kans dat mensen jouw banner advertenties online zien. Mensen kunnen niet om buitenreclame heen, waardoor je minder potentiële klanten misloopt!
Hoe effectief is buitenreclame?
Buitenreclame is en blijft een van de meest effectieve manieren om een reclameboodschap over te brengen, zeker als jouw buitenreclame goed aansluit bij jouw online marketing.
Heb je een vergunning nodig voor een reclamebord?
In de meeste gevallen moet je een stedenbouwkundige vergunning aanvragen voor het plaatsen van een reclamebord. Voor een niet-verlicht of niet-lichtgevend reclamebord of een uithangbord dat niet groter is dan 1 vierkante meter dat tegen een vergund gebouw wordt geplaatst, heb je geen vergunning nodig.
Wat is buitenreclame?
Met buitenreclame bedoelen we losstaande reclameborden of reclame objecten die je aan gebouwen kunt hangen.