Laatst bijgewerkt: 28 juli 2022
Of u nu het perfecte geschenk zoekt om aan een klant te geven, om waardering te tonen, of eentje waarmee u een belangrijke mijlpaal viert? Het kiezen van het perfecte product voor uw zakenpartners kan een uitdaging zijn. U wilt een relatiegeschenk vinden dat nuttig, waardevol en persoonlijk is. Om u bij uw zoektocht te helpen, geven wij u een aantal nuttige tips ter voorbereiding op uw volgende marketingcampagne.
Kies een promotieartikel dat waardevol is en dagelijks gebruikt kan worden. Terwijl u het perfecte cadeau zoekt, kiest u een product dat uw klanten waarschijnlijk elke dag zullen gebruiken. Zoek echter niet zomaar een product uit, maar een product waarop uw merk of bedrijfslogo kunt laten drukken.
Als u een product kiest dat uw zakenpartner waarschijnlijk zal gebruiken, is het alsof u een persoonlijke bekrachtiging van de samenwerking krijgt. Hoe nuttiger het voorwerp is, hoe meer uw merk en logo zullen ‘rondreizen’ en in het openbaar gezien worden. Kies het perfecte relatiegeschenk voor uw partners, want iedere keer als het geschenk gebruikt wordt, is het voor uw klant een prachtige herinnering aan uw samenwerking.
De ‘sky is the limit’ als het gaat om het kiezen van het perfecte relatiegeschenk. In plaats van een eenvoudige pen of notitieblok te geven, wees creatief. U kunt zich uitleven met voorwerpen als draagtasjes en kaasplankjes. Kleding, sieraden, gezichtsmaskers en handontsmettingsmiddelen zijn ook nuttige voorwerpen die ieder op zich gepersonaliseerd kunnen worden.
Bedenk dat een uniek geschenk blijft hangen en jaar na jaar herinnerd zal worden. Streef ernaar geen genoegen te nemen met hetzelfde saaie product, dat in de bureaulade verdwijnt om nooit meer te gebruiken. Maar kies voor een relatiegeschenk wat nuttig, handig of bruikbaar is. En personaliseer deze met uw bedrijfslogo of naam.
Bij het kiezen van de juiste relatiegeschenken voor uw bedrijf, is het van essentieel belang uw doelgroep te herkennen. Door dat te doen, kunt u het juiste geschenk voor uw klanten kiezen en krijgt u een idee van wat voor indruk die geschenken achterlaten.
Zo kan iemand die van koffie houdt een elektrische koffiemolen, herbruikbare koffiebekers, of een ander soort koffie die ze nog niet eerder geprobeerd hebben, op prijs stellen. Dit kan nuttig zijn bij het bepalen van de planning van uw relatiegeschenken. Veel relaties waarderen ook het concept van milieuvriendelijke geschenken. Het wekt bij de klanten een gevoel van merkvertrouwen op en leidt eerder tot mond-tot-mondreclame.
Wanneer u een relatiegeschenk voor uw klanten kiest, moet u specifieke afwegingen maken. Bedenk hoe groot uw klantenbestand is? Wat is de gemiddelde ordergrootte? Sommige bedrijven kiezen ervoor om relatiegeschenken te geven die verband houden met hun product of dienst. Als u bijvoorbeeld elektronische artikelen, zoals laptops verkoopt, zou u powerbanks of mousepad kunnen uitdelen om uw trouwe klanten te bedanken.
Aangezien relatiegeschenken in prijs kunnen variëren, is het van essentieel belang dat u rekening houdt met uw budget. Het kan zijn dat u een grotere of kleinere hoeveelheid geschenken wilt kopen, afhankelijk van uw budget en uw doelstellingen. Trek voldoende tijd uit voor zowel de productie als de levering.
Relatiegeschenken zijn voorwerpen die bedrijven aanbieden om hun merk of product te promoten en tegelijkertijd klanten te bedanken voor de samenwerking. Ze zijn meestal bedrukt met de bedrijfsnaam of het logo en kunnen van alles zijn. Van pennen en sleutelhangers tot T-shirts en koffiemokken.
We geven je een aantal manieren waarop relatiegeschenken u als bedrijf kunnen helpen groeien. En waarom u zeker moet investeren in het perfecte geschenk.
Relatiegeschenken helpen uw bedrijf een positiever imago uit te stralen. Het geven van relatiegeschenken van hoge kwaliteit, laat zien dat uw bedrijf zijn klanten waardeert. Bovendien kunt u de zichtbaarheid van uw merk vergroten, en het herkenbaarder maken voor potentiële klanten, door artikelen weg te geven met uw bedrijfsnaam en logo erop.
Relatiegeschenken helpen ook bij het behouden van uw huidige klanten. U toont uw waardering voor hun zaak door ze een praktisch geschenk te geven. En het geven van relatiegeschenken kan leiden tot nieuwe zaken en doorverwijzingen van nieuwe samenwerkingen.
Als uw klanten dagelijks geschenken ontvangen, zullen ze bij elk gebruik op een natuurlijke manier aan uw bedrijf en merk herinnerd worden. U kunt het ook gedenkwaardiger maken door relatiegeschenken te geven bij gelegenheden als jubilea, nieuw project, hoogste punt bereikt in de bouw en als afscheidscadeau of welkomstgeschenk op het werk.
Promotieartikelen komen van pas als u nieuwe klanten probeert te werven. Ze zijn nuttig, praktisch en trekken de aandacht van de mensen bij wie u ze wilt hebben.
Als u uw bedrijf en merk wilt promoten, zijn er verschillende middelen om dat te doen. Maar relatiegeschenken zijn één van de beste manieren om uw klanten te bereiken en met ze in contact te komen en te blijven.