Hoe een werkbonnen app het verschil kan maken voor jouw bedrijf

Laatst bijgewerkt: 30 april 2024

Voor de bedrijven met een buitendienst is de term ‘’werkbonnen’’ een bekend begrip. Op een werkbon noteer je vaak alle gegevens die nodig zijn voor een klus. Denk aan de NAW-gegevens van de eindklant, de klacht of storing en genoeg ruimte om de verrichte werkzaamheden en het verbruikte materiaal te noteren. Vaak worden werkbonnen gemaakt door middel van een papieren formulier die met de hand wordt ingevuld door een binnendienstmedewerker. Echter is dit een hoop werk en is de kans op foutieve informatie groot wanneer dit alles met de hand wordt ingevuld. Hierom zijn de digitale werkbonnen bedacht. Met digitale werkbonnen voorkom je werkbonnen kwijtraken of niet zijn te lezen door een slecht handschrift.

Wat kun je lezen in dit artikel?

    Een werkbonnen app kan ook helpen bij het verbeteren van je serviceproces naar je klanten toe. Zo bieden werkbonnen apps je vaak de mogelijkheid om in realtime met zowel de klant als met je medewerkers te communiceren, zodat je eventuele veranderingen in het serviceproces meteen door kunt geven aan alle betrokkenen partijen. Daarnaast komen al je afgeronde digitale werkbonnen in het archief terecht, waar je ze eenvoudig kunt terugvinden. Zo kun je snel en adequaat handelen wanneer een klant eventuele vragen heeft omtrent een afgeronde werkbon. Dit is een groot voordeel ten opzichte van de papieren werkbonnen, waarbij de oude werkbonnen vaak verdwijnen in meterslange archiefkasten, worden weggegooid of niet meer zijn terug te vinden. Een van de betere opties in het aanbod van digitale werkbonnen is Insezo. Naast het aanmaken van digitale werkbonnen kun je met Insezo namelijk nog veel meer.

    Zo heeft Insezo onder andere een handige routeplanner waarmee je heel eenvoudig een efficiënte monteursroute kunt uitstippelen. Dit bespaart zowel kilometers als tijd. Ook kun je automatisch opgestelde sms en e-mailberichten sturen naar je klanten, voor al je medewerkers een apart gebruikersaccount aanmaken, je producten en voorraad beheren, statistieken van je organisatie bekijken, zelf je eigen checklisten opstellen en nog veel meer! Daarnaast is de software gebruiksvriendelijk ingericht. Hierdoor raak je er snel aan gewend en maak in enkele minuten je werkbonnen aan.

    Kortom: een werkbonnen app is een must have voor elk bedrijf met een buitendienst. Naast dat je met een werkbonnen app eenvoudiger, sneller en efficiënter werkbonnen kunt managen zorgt een werkbonnen app ook voor rust en overzicht binnen je organisatie. Met de vele planningstools, statistieken, automatisch opgestelde berichten en product en onderdeelbeheer is de werkbonnen app een zeer functionele tool die je kunt gebruiken om je serviceproces te stroomlijnen. Wil je ook het gemak ervaren van een werkbonnen app? Je kunt Insezo nu 14 dagen gratis proberen via de link hieronder:
    https://app.insezo.com/register

    Advertentie